Dacă un proprietar dorește ajutor pentru a avea grijă de responsabilitățile zilnice la proprietatea lor de închiriere, el sau ea pot angaja un administrator de proprietate. Un manager de proprietate poate fi angajat pentru o singură sarcină, cum ar fi colectarea chirii sau poate fi complet responsabil pentru operațiunile din proprietatea de închiriere.
1. Responsabil de gestionarea chiriei
Colectarea chirii este o responsabilitate de bază a oricărui proprietar. Prin urmare, este unul dintre cele mai comune locuri de muncă pe care un proprietar le va transmite unui administrator de proprietate. Responsabilitățile de chirie ale unui manager de proprietate ar putea include: Setarea chirii: Administratorul de proprietăți ar stabili nivelul potrivit de chirie pentru a atrage chiriași în proprietatea dvs. Pentru a determina raza de închiriere, administratorul de proprietăți va analiza piața în care se află proprietatea și va analiza proprietățile comparabile din zonă. Colectarea chirii: Administratorul imobiliar va stabili un sistem de colectare a chirii de la chiriași. Pentru a asigura un flux de numerar optim, vor stabili o dată pentru colectarea chirii în fiecare lună și aplicarea strictă a taxelor de întârziere. Reglarea chirii: Administratorul de proprietăți poate crește chiria în fiecare an, în conformitate cu legea individuală a statului și / sau a municipalității. De asemenea, pot reduce chiria dacă consideră că este necesar.
2. Responsabil cu gestionarea chiriașilor
Gestionarea chiriașilor este o altă responsabilitate de bază a unui administrator de proprietate. Administratorul de proprietate poate fi implicat în găsirea și depistarea potențialilor locatari, în gestionarea reclamațiilor zilnice și a problemelor de întreținere și înmânarea mutărilor și evacuărilor locatarilor. Găsirea chiriașilor: Administratorii de proprietăți sunt responsabili pentru ocuparea posturilor vacante. Aceștia vor face reclamă pentru închiriere și vor crea un anunț convingător. De asemenea, înțeleg ce atrage chiriașii, astfel încât aceștia pot oferi sfaturi care să ajute la refacerea proprietății. Chiriași de verificare: Administratorii de proprietăți ar trebui să aibă un proces de verificare consecvent, inclusiv efectuarea de verificări de credit și controale de fond penal, care vă pot reduce șansele de a face afaceri. Administratorii de proprietate experimentați au văzut sute, chiar mii, de chiriași, astfel încât au o idee mai bună despre cum să selecteze chiriașii potriviți; cei care își vor plăti chiria la timp, au o chirie mai lungă și creează mai puține probleme. Gestionarea contractelor de închiriere: Aceasta poate include stabilirea termenului de închiriere și asigurarea faptului că are toate clauzele necesare pentru a proteja proprietarul. Aceasta include determinarea cuantumului depozitului de garanție necesar. Tratarea reclamațiilor / situațiilor de urgență: Administratorul de proprietăți poate face față cererilor de întreținere, reclamațiilor legate de zgomot și gestionarea situațiilor de urgență. Manevrarea mutării în afară: Atunci când un chiriaș se mută, administratorul este responsabil de inspecția unității, de verificarea daunelor și de a determina ce porțiune din depozitul de garanție va fi returnat chiriașului. După mutare, aceștia sunt responsabili de curățarea unității, repararea eventualelor daune și găsirea unui nou chiriaș. Tratarea de evacuării: Când un chiriaș nu plătește chiria sau încalcă condițiile unui contract de închiriere, administratorul de proprietăți înțelege modalitatea adecvată de a depune și înainta cu o evacuare.
3. Rol de întreținere și reparații
Administratorul trebuie să păstreze proprietatea într-o stare sigură și locuibilă. Administratorii de proprietăți sunt responsabili pentru gestionarea fizică a proprietății, inclusiv întreținerea periodică și reparațiile de urgență.
Întreținerea proprietății: Aceasta include efectuarea de întreținere preventivă a proprietății pentru a menține proprietatea funcționând în condiții de top. De exemplu, ei sunt responsabili personal sau trebuie să angajeze pe cineva pentru a extermina, a verifica existența unor scurgeri, a peisajului, a zăpezii de lopată și a elimina gunoiul. Această întreținere are drept scop menținerea fericitilor locatari actuali și atragerea de noi chiriași.
Reparații: Când există o problemă, administratorul de proprietăți trebuie să rezolve problema sau să angajeze pe altcineva să o facă. Deseori au o rețea mare de instalatori de încredere, electricieni, tâmplari și alți contractanți.
4. Cunoașterea legii proprietarilor și locatarilor
Administratorii buni de proprietate au o cunoaștere aprofundată a legislațiilor naționale și naționale cu privire la modalitățile adecvate de:
-Ecranează un chiriaș
-Gestionează depozitele de securitate
-Încetează un contract de închiriere
-Evacuați un chiriaș
-Respectă standardele de siguranță a proprietății
5. Supravegherea responsabilităților
Administratorii de proprietăți sunt adesea angajați pentru a avea grijă de proprietățile vacante pentru a se asigura că nu a existat vandalism și pentru a efectua întreținerea de rutină. De asemenea, se asigură că antreprenorii și alți lucrători de reparații își termină activitatea în timp util.
6. Responsabil de gestionarea bugetului / menținerea înregistrărilor
Administratorii de proprietăți pot fi responsabili pentru gestionarea bugetului pentru clădire și pentru menținerea tuturor înregistrărilor importante.
Bugetul de administrare: Administratorul trebuie să funcționeze în cadrul bugetului stabilit pentru clădire. În anumite situații de urgență, când ocupanții (chiriașii) sau structura fizică (proprietatea de investiții) sunt în pericol, ei își pot folosi hotărârea pentru a comanda reparații sau în mod similar, fără a se preocupa de buget.
Menținerea înregistrărilor: Administratorul de proprietăți ar trebui să țină înregistrări detaliate cu privire la proprietate. Aceasta ar trebui să includă toate veniturile și cheltuielile; lista tuturor inspecțiilor, închirieri semnate, solicitări de întreținere, orice reclamații, înregistrări de reparații, costuri de reparații, cheltuieli de întreținere, evidența cheltuielilor de încasare și asigurare.